Det er mulig at måten vi responderer på [miljø]krisen er en del av selve krisen ~ Bayo Akomolafe

mandag 19. august 2019

Guidet meditasjon ved Burlington Quaker Friends Meeting House

Hver søndag dra vi ned til Burligton, delstadshovedstaden. Der holder vi et offentlig foredrag med en påfølgende ledet meditasjon. Opprinnelsen av MAPLE er i Burligton - da Soryu kom tilbake fra sin egen monastiske trening i Asia ble han spurt om å være læreren ved en nystartet meditasjonsgruppe. Så "søndags-sitten" er en måte å opprettholde kontakten med gruppen der nede. 


Mens Soryu har vært borte har det derimot vært rotasjon på hvem som holder foredragene. Likevel ble jeg veldig overrasket over å selv bli spurt, siden jeg ikke har vært her så lenge. Det er første gang jeg leder noe slik. 

De oppfordret meg til å fortelle om meg selv slik at gruppen kunne bli bedre kjent med meg. Jeg har blitt litt kjent med flere i Burligton-gruppen over de siste par månedene, men det føltes fint å kunne dele mer av meg selv med dem. Etter selvpresentasjonen valgte jeg å snakke om traumearbeid (mer spesifikt "systemoppstilling"), som jeg har studert de siste par årene. Jeg fikk særlig god tilbakemelding på den første meditasjonen som starter litt før 30 minutter ut i videoen.

Det var en veldig lærerik erfaring. Veldig skremmende, men også gøy og bemyndiggjørende.

Inndeling:
30 min: Innledning, min bakgrunn + introduksjon til traumearbeid
30 min: Guidet meditasjon: Wast mind / nurturing mind
30 min: Guidet meditasjon: Allow everything
30 min: Q&A

Share:

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar